FID PRIZE 2015-Διάκριση των φοιτητριών της Σχολής καλών τεχνών Φλώρινας Τασούλα Μαρίας και Τζάνη Χριστίνας στο διεθνή διαγωνισμό σχεδίου
Ανάμεσα σε εκατοντάδες συμμετέχοντες από 30 χώρες, η Τασούλα Μαρία και η Τζάνη Χριστίνα επιλέχθηκαν στους σαράντα πρώτους καλλιτέχνες των οποίων τα έργα θα εκτεθούν στις 12 Μαρτίου 2015
στο Ecole Supérieure d’Art du Nord-Pas- de-Calais (Γαλλία) και συνεχίζουν στη τελική φάση του διαγωνισμού.
Μαρία Τασούλα
Τεχνική που χρησιμοποιήθηκε
Η σειρά των έργων έχει δημιουργηθεί με μαύρο πενάκι διαμέτρου 0.8 mm το οποίο υποστηρίζει την ακρίβεια στη φωτοσκίαση. Η γραμμή έχοντας δημιουργηθεί από τη κίνηση του χεριού ενεργοποιεί εικαστικά σημεία, με αρχή και τέλος. Η συνένωση γραμμών με τη διασταύρωση τους, αναπτύσσει μια επιφάνεια με τόνους δηλώνοντας το χώρο. Η γραμμή επαναλαμβάνει κάποιες αποστάσεις και περνάει από ένα σημείο σχηματίζοντας τον όγκο της μορφής. Οι ευθείες γραμμές πολλαπλασιάζονται ως νευρώσεις που διαχωρίζονται, αυξάνοντας τις δομές του έργου δημιουργώντας πυκνότητες.
Ανάλογα με τη πίεση που προστίθεται στο χέρι σχηματίζονται οι τόνοι. Αν η πίεση είναι μικρή τότε ο τόνος που ακολουθεί είναι ανοιχτός. Αν ασκηθεί περισσότερη πίεση τότε ο τόνος γίνεται πιο σκούρος. Οι γραμμές είναι ευθείες όπως η πορεία της ζωής, διότι η ευθεία είναι ο πιο σύντομος δρόμος για να φτάσεις στο αποτέλεσμα. Το μόνο που παραμένει σταθερό και ευθύγραμμο σε αυτή τη πορεία είναι η ψυχή.
Προσέγγιση των έργων
Αυτό που απεικονίζεται στα έργα, είναι η παιδικότητα της ψυχής που παλεύει να διατηρηθεί μέσα στα πλαίσια της ύπαρξης του σώματος της. Η πτητικότητα της ψυχής ανυψώνει πνευματικά το σώμα που ακολουθεί. Τα αιωρούμενα κορίτσια αρνούνται τη βαρύτητα ελλοχεύοντας το πέταγμα και τον προαιώνιο πόθο του ανθρώπου να βρεθεί στους ουρανούς.
Το σώμα εκτίθεται σε αλλοιώσεις. Η πιο βασική αλλοίωση προκαλείται από τη γήρανση. Λόγω της γήρανσης η οποία οφείλεται στη βαρύτητα, επέρχεται η διάβρωση όλων των φυσικών δομών του σώματος. Το μόνο που δεν επηρεάζεται από τη βαρύτητα και κατά συνέπεια δε διαβρώνεται είναι η ψυχή. Η ψυχή ως άυλη, δε φθείρεται και δε γερνάει, γονιμοποιεί και συντηρεί την παιδικότητά των παντοτινών χρόνων της, από την έναρξη έως το τέλος της ζωής.
Σε δύο από τα έργα, υπάρχει το χαρακτηριστικό του "άκτιστου" χώρου και συνεπώς της απουσίας του ορίζοντα υποδηλώνοντας το μεταίχμιο της ταυτόχρονης ύπαρξης και ανυπαρξίας. Τα δύο επόμενα έργα της σειράς που ακολουθούν είναι "κτισμένα" μέσα σε χώρους δωματίων. Τα δωμάτια συμβολίζουν τον εγκλεισμό του σώματος και της ψυχής μέσω της παγίδευσης που θέτει η κοινωνική ζωή.
O παγκόσμιος διαγωνισμός σχεδίου FidPrizeοργανώνεται από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Βόρειου Πα-ντε-Καλαί της Γαλλίας. Οι καλλιτέχνες συμμετέχουν αναρτώντας ηλεκτρονικά τέσσερα έργα που έχουν γίνει με γραμμές, ενώ το κόστος συμμετοχής είναι 30 ευρώ. Η κριτική επιτροπή αποτελείται από οκτώ μέλη (εικαστικοί, αρχιτέκτονες, γκαλερίστες, ποιητές, συγγραφείς). Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού επιλέγονται οι 100 πρώτοι και από αυτούς οι 40 που θα κλιθούν να αποστείλουν τα πρωτότυπα έργα, με κείμενο τεκμηρίωσης και βιογραφικό, για να συμμετάσχουν στην έκθεση. Στο πλαίσιο της έκθεσης επιλέγονται 20 καλλιτέχνες, ενώ στη συνέχεια προκύπτει η τελική τριάδα που θα εκθέσει στη Galerie Catherine Putman, στο Παρίσι. Ένας από τους τρεις θα επιλεχθεί ως νικητής, με χρηματικό έπαθλο 2000 ευρώ και μια θέση στην κριτική επιτροπή του 2016.
http://floroieikastikoi.blogspot.gr/